BMW Group a organizat o prezentare pe scară largă a primei sale masini electrice de serie - modelul BMW i3. Premiera a avut loc în același timp in trei cele mai importante metropole ale lumii - Londra, New York și Beijing.
Președintele Consiliului de Administrație al BMW AG, Norbert Reithofer, a ales sa prezinte masina electrica la New York. «BMW i3 este mai mult decât o mașină. Acesta este un pas revoluționar în direcția mobilității durabile pentru locuitorii din metropole "- a declarat Reithofer.
Versiunea de serie a noii masini este semnificativ diferita fata de ce se stia judecand dupa concept-car. Designul masinii nu a impresionat criticii, lumii fiind prezentat un autovehicul mic si rotofei, diferit ca silueta fata de modele clasice sub forma de rechin ale BMW.
i3 este cu 326 mm mai scurt, cu 10 mm mai lat și cu 158 mm mai inalt comparativ cu hatchbackul 1-Series.
O intrebare-cheie adresata oficialilor BMW a fost legata de problemă reîncărcarii bateriei. Pentru o reîncărcare completa a bateriei litiu-ion, i3 va avea nevoie de 6 ore. 80% din baterie poate fi reîncărcată într-o oră, dar cu condiția ca priza sa ofere o putere mai mare fata de cele casnice (localizata, evident, intr-o casa pe pamant, nu la etajul 9 al unui bloc de apartamente).
Cu ce este diferit BMW i3 fata de alte autovehicule electrice? In primul rand, masina nu-si dezminte marca. BMW i3 este cel mai "zburdalnic" din gama electricelor, atangand 60 kilometri pe oră in doar 3.9 secunde si 100 km/h în 7,2 secunde.
Dacă unui client i se pare masina prea lenta, BMW ofera varianta sport- i8, care accelereaza la 100 km/h in doar 4.6 secunde.
Noua masina va fi disponibila în două modele: electric și hibrid.
Motorul ofera o putere de 170 cp, iar bateria litiu-ion de înaltă tensiune furnizează un ciclu de parcurs de până la 160 km, fără r