Producatorul taiwanez HTC este cea mai mare victimă a bataliei care se intensifică în spaţiul dispozitivelor mobile premium, spune Citi, şi, raportat la istorie, sunt puţine şanse ca firma să îşi mai revină.
Ca urmare a rezultatelor slabe pe care compania le-a anunţat marţi, Citi, care recomandă vânzarea acţiunilor HTC, a tăiat preţul ţintă pe 12 luni al acţiunilor HTC la 97 de dolari taiwanezi noi, de la 134 de dolari taiwanezi noi, cât era
anterior. Ţinta revizuită marchează o scădere de 39% faţă de nivelul actual.
„Cererea în scădere pentru dispozitive premium a forţat Samsung să vină cu un marketing mai agresiv, mişcare care a determinat alţi vânzători, precum Sony sau LG, să îi urmeze. Cu toate acestea, HTC, constrâns de resurse mai limitate, nu a fost în stare să ţină pasul, transformând compania în cea mai mare victimă a cererii slabe pentru dispozitive premium“, scrie Kevin Chang, analist al Citi, într-o notă publicată marţi.
Acţiunile HTC s-au tranzacţionat la o limită inferioară miercuri, scăzând cu circa 7%, pe seama îngrijorărilor asupra profitabilităţii companiei, după ce cu o zi înainte producătorul a avertizat că se aşteaptă să înregistreze pierderi operaţionale pentru trimestrul trei. Compania a anunţat că marja de operare din trimestrul al treilea s-ar putea micşorat între zero şi -8%, de la 1,5%, în trimestrul anterior.
HTC a raportat o scădere a profitului cu 83%, până la 1,2 mld. de dolari taiwanezi noi, în trimestrul doi faţă de perioada similară a anului trecut. Citi spune că HTC, care era lider în urmă cu câţiva ani pe vânzările de smartphone-uri cu Android în SUA, se va zbate să îşi schimbe soarta crescând competiţia dintre jucătorii de pe piaţa smartphone-urilor şi presând preţurile de vânzare.
SURSA: CNBC