Vânzările Sony au crescut cu 13% în trimestrul încheiat la 30 iunie, la 17 miliarde de dolari, iar profitul producătorului japonez de electronice a depăşit estimările analiştilor, datorită reducerii costurilor, noilor smartphone-uri lansate şi deprecierii yenului.
Profitul net al Sony a fost de 35 milioane de dolari în primul trimestru al anului fiscal 2013-2014, faţă de o pierdere de aproximativ 260 milioane de dolari în perioada corespunzătoare din 2012, potrivit unui comunicat transmis joi de grup.
Sony şi-a majorat cu 5,3% prognoza privind veniturile pentru anul fiscal 2013-2014, anticipând noi efecte pozitive datorate deprecierii yenului, însă a redus estimările referitor la vânzările de televizoare şi camere digitale, transmite Bloomberg.
Compania va lansa în acest an consola de jocuri video PlayStation 4, sperând la creşterea profitabilităţii în contextul concurenţei dure de pe pieţele televizoarelor, smartphone-urilor şi tabletelor.
Acţiunile Sony au urcat joi la Tokyo cu 1,7% şi s-au dublat ca valoare de la începutul acestui an.
Fondul de investiţii Third Point LLC, care controlează apoximativ 6,9% din acţiunile Sony, cere companiei să vândă până la 20% din activele în domeniul de entertainment într-o ofertă publică iniţială, pentru a îmbunătăţi performanţele companiei şi pentru a atrage finanţare în vederea revigorării afacerilor cu electronice.
Conducerea Sony a obiectat faţă de propunerea Third Point LLC şi ar putea respinge planul în scurt timp, potrivit informaţiilor apărute în presa japoneză. Vânzările Sony au crescut cu 13% în trimestrul încheiat la 30 iunie, la 17 miliarde de dolari, iar profitul producătorului japonez de electronice a depăşit estimările analiştilor, datorită reducerii costurilor, noilor smartphone-uri lansate şi deprecierii yenului.
Profitul net al Sony a fo