Metro, cel mai mare retrailer german, a avut vânzări de 30,78 miliarde euro în prima jumătate a anului, în scădere cu 2,3% faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce profitul net s-a înjumătăţit, la 15 milioane euro, potrivit datelor prezentate joi de grup.
Pe fondul scăderii cererii din Europa ca urmare a măsurilor de austeritate şi recesiunii economice, Metro a redus preţurile la divizia de retail de electronice pentru a atrage mai mulţi clienţi şi a vândut magazinele Real din Europa de Est către grupul francez Auchan, transmite Bloomberg.
Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) a scăzut cu 9% în prima jumătate a anului, 863 milioane euro.
Grupul este prezent în Germania şi alte 30 de ţări din Europa, Africa şi Asia. În România, Metro deţine 32 de magazine Metro Cash & Carry şi 24 de magazine Real. Retailerul francez Auchan va prelua 20 din cele 24 de magazine Real din România într-o tranzacţie de 1,1 miliarde euro care a vizat şi unităţile din Ucraina, Polonia şi Rusia.
Consiliul Concurenţei a avizat marţi preluarea hipermarketurilor Real de către Auchan, care va ajunge astfel la o reţea de 31 de magazine în România.
După preluarea conducerii Metro cu un an în urmă, directorul general Olaf Koch a vândut magazinele Real din Europa de Est, precum şi divizia Macro UK din Marea Britanie. De asemenea, Koch a retras divizia de retail de electronice Media-Saturn de pe piaţa chineză şi a promis să se concentreze în acest an pe o gestionare strictă a cheltuielilor, pe fondul reducerii cheltuielilor de consum, strategie reiterată joi odată cu prezentarea rezultatelor financiare pentru prima jumătate a anului şi trimestrul al doilea.
"Venitul discreţionar şi puterea de cumpărare a consumatorilor din aproape toate ţările europene sunt încă afectate de măsurile de auste