Fares şi Aromfruct, două branduri ale producătorului local Fares din Orăştie, domină vânzările de ceai în retail şi devansează marca Lipton din portofoliul gigantului Unilever, un grup cu bugete de promovare mult mai mari decât ale producătorului român.
Laboratoarele Fares Bio Vital, o afacere deţinută de patru antreprenori români, în care Silviu Socol (44 de ani) deţine pachetul majoritar, a încheiat anul trecut cu afaceri de 10,8 mil. euro, în creştere cu peste 20% faţă de anul anterior şi cu o marjă de profit de 20%. Compania deţine primul loc pe piaţa de 28 mil. euro a ceaiului, potrivit datelor companiei de cercetare Euromonitor. Mărcile Fares sunt singurele care reuşesc să facă faţă invaziei brandurilor importate – Belin (Polonia), Celmar sau Lipton.
Consumul de ceai a crescut în 2012 cu 4% faţă de anul precedent şi cu 33% faţă de 2008, ajungând până la aproape 1,5 mil. kg, arată analiza ZF pe baza datelor Euromonitor. Luând în calcul faptul că pentru o cană de ceai sunt necesare circa 2 grame, calculele ZF arată că un român a consumat anul trecut circa 36 de căni, adică 3 căni pe lună. Cel mai mare consum din Europa este în Irlanda, de 80 de căni lunar.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro o analiză despre piaţa ceaiului în 2012
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 01.08.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau