În mai puţin de un an 20 de hipermarketuri Real vor fi transformate complet şi vor purta numele Auchan ca urmare a aprobării celei mai mari tranzacţii din retailul românesc, estimată la peste 200 de milioane de euro.
Preluarea magazinelor Real de către grupul francez Auchan va intensifica lupta reţelelor de profil pentru clienţi, situaţie care s-ar putea vedea în scăderi de preţ la raft şi în migraţia unor consumatori de la o reţea la alta în funcţie de sortimentaţia şi de preţurile din fiecare lanţ.
„În săptămânile care urmează ne mai rămân doar câteva etape tehnice şi juridice de parcurs, astfel încât să finalizăm integral tranzacţia dintre cele două companii. Ulterior, vom pregăti prima transformare, care va fi cel mai probabil în Bucureşti“, spune Patrick Espassa, directorul general au Auchan în România. El mai precizează că lanţul are o organizare pe regiuni, astfel că vor fi transformate trei magazine pe lună, câte unul pe regiune. „Ambiţia noastră este de a realiza integrarea tuturor magazinelor în mai puţin de 12 luni de la data finalizării tranzactiei.“
Preluarea de către francezi a 20 de magazine Real va duce reţeaua Auchan la 31 de unităţi şi vânzări de circa 1 mld. euro, potrivit estimărilor ZF, care au pornit de la o vânzare medie per magazin în cazul hipermarketurilor Real. Consiliul Concurenţei a aprobat luni preluarea magazinelor Real de către grupul francez Auchan, situaţie ce va crea un gigant care se va bate pentru o poziţie pe podiumul comerţului modern local. Real a terminat anul trecut cu afaceri de 650 mil. euro, în timp ce Auchan a obţinut 442 mil. euro.
„Adevăratele lupte se vor da în localităţile unde sunt prezenţi şi Carrefour şi Auchan şi Kaufland, iar câştigătorii vor fi consumatorii finali care vor putea beneficia de preţuri mai mici. Auchan îşi va impune propria politică de preţ şi în magazine pe c