- Premianta modei din Europa -
"Pedala bunicii"
- La începutul verii acestui an, ai realizat o performanţă de excepţie în domeniul modei, într-o competiţie la care au participat 450 de candidaţi: premiul "Cel mai talentat tânăr designer din Europa", acordat la Berlin, în cadrul concursului "Designer for Tomorrow". Un rezultat fantastic, având în vedere super-producţia mondială de haine, care inundă magazinele pentru femei. Cum te poţi distinge printre miile de tendinţe din modă?
- Ca în orice domeniu, se aplică reţeta clasică, adică ai un pic de talent, munceşti mult, te concentrezi pe ceea ce faci şi îţi stabileşti un ţel. Iar la asta se adaugă o mică doză de mister, reprezentată de noroc. Şi eu mă simt foarte norocoasă! (râde) În plus, contează foarte mult să ai bani ca să te dezvolţi, deci să se investească în tine. Fără sprijin financiar e aproape imposibil să te valorifici la potenţialul tău real: fie nici nu poţi să porneşti pe drumul pe care ţi-l doreşti, fie mergi până într-un punct şi acolo te opreşti. Pe lângă elementele astea, important este şi mediul. De pildă, când mai eram încă în România, chiar mă gândeam că la noi există doar o mână de oameni care pot vorbi despre modă, la nivel internaţional, în cunoştinţă de cauză, deşi sunt mulţi care au pretenţii de experţi. Apoi am ajuns la Londra şi am descoperit o sumedenie de oameni incredibil de faini, cu care pot să stau de vorbă aplicat, cu care pot să mă sfătuiesc... Aşadar, mi-am acoperit şi golul ăsta, din pricina căruia înainte sufeream foarte mult. Şi, nu în ultimul rând, relevant e şi ingredientul inovaţie, adică să faci ceva diferit de ceilalţi, să-ţi creezi acea amprentă creativă, să munceşti pentru brand-ul tău şi să pui brand-ul în lumină, nu pe tine, ca persoană. Eu cred că esenţial este ceea ce faci, nu cine eşti tu. Vizibilitatea ca p