Profitul retailerului german Metro AG a scăzut în trimestrul doi din 2013, după ce a înregistrat costuri de peste 30 milioane de euro din cauza insolvenţei subsidiarei Praktiker, transmit Bloomberg şi Reuters.
Profitul înainte de dobânzi, taxe şi elemente excepţionale a scăzut în perioada aprilie-iunie 2013 cu 12%, la 276 milioane de euro (366 milioane de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 269,2 milioane de euro. Profitul net a fost de 33 milioane de euro, faţă de pierderi de 18 milioane de euro în perioada similară din 2012.
Acţiunile Metro au urcat joi la bursa de la Frankfurt cu 8,1%, la 28 euro, cel mai ridicat nivel din ultimii doi ani.
Compania a reafirmat că se va concentra pe un management strict al costurilor, deoarece cumpărătorii continuă să-şi reducă cheltuielile în Europa. În ultimele luni Metro a vândut reţeaua de magazine Real din Europa de Est grupului Auchan SA şi a anunţat că divizia Media-Saturn părăseşte piaţa din China.
Vânzările în trimestrul doi din 2013 au scăzut cu 3,6%, la 15,3 miliarde de euro, de la 15,8 miliarde de euro în perioada similară din 2012, în linie cu estimările analiştilor.
Compania a reafirmat că se aşteaptă la o scădere a câştigurilor operaţionale în perioada ianuarie-septembrie 2013, din cauza investiţiilor la divizia Cash & Carry iar situaţia economică va rămâne dificilă în Sud-Estul Europei.
Lanţul german de magazine de bricolaj Praktiker a depus în 11 iulie cererea de intrare în insolvenţă, după ce discuţiile cu creditorii au eşuat, acţiunile companiei germane înregistrând un declin de 69% la bursa de la Frankfurt.
Industria de retail din Germania a fost afectată de criza din Europa, deoarece consumatorii şi-au redus cheltuielile pentru a face economii. Iarna prelungită a complicat problemele Praktiker, care a înregistra