Vânzările au scăzut drastic în acest an, iar cei care mai cumpără mașini noi sunt în special proprietarii de firme
În lumea dezvoltată, pentru majoritatea oamenilor autoturismul nu mai este un lux ci reprezintă mai degrabă o necesitate. Românii s-au adaptat ușor trendului occidental în acest sens, iar mai apoi, nici măsurile ecologice și nimic altceva nu i-au făcut să renunțe la achiziționarea de mașini. Mai ales că, noi sau second hand, autohtone sau de producție străină, mașinile reprezentă și o „declarație a situației sociale” în cazul unora. Totul a mers foarte bine până în 2008-2009, însă odată cu 2010 efectele crizei au început să se simtă și în acest sector, mai ales că o mașină presupune multe alte cheltuieli dincolo de cea de achiziție – întreținere, impozite, asigurări, carburanți.
Vânzarea de mașini noi, în scădere evidentă
Dacă în ultimii ani vânzările de mașini s-au mai mișcat și s-au mai realizat împrumuturi, se pare că în acest an situația s-a schimbat iar achiziționarea unei mașini nu s-a mai aflat pe lista de priorități a multora. Așa se face că în 2013 piața autovehiculelor noi pare să fi intrat într-o comă din care nu dă semne că ar ieși prea curând, în ciuda mult mediatizatului Program Rabla, prin care se spera la o revitalizare. Livrările totale de autovehicule – autoturisme și vehicule comerciale – au înregistrat în prima jumătate a anului o scădere de 18,6% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile susține că vânzările de autoturisme au avut un declin puternic de 19,4%, fiind susținute de fapt de achizitiile realizate de către persoanele juridice – adică 75% din totalul lunii iunie. În ceea ce privește preferințele românilor în materie de mașini, brandul Dacia se află pe primul loc, urmat de Volkswagen, Skoda și Renault.
Tinerii covăsneni nu-și permit mașin