Facebook Inc. plănuieşte să introducă spoturi publicitare similare celor difuzate de televiziuni. Strategia ar urma să aducă reţelei de socializare venituri de aproximativ 2,5 milioane de dolari pe zi.
Facebook urmăreşte să spargă monopolul deţinut de reţelele de televiziune în ceea ce priveşte publicitatea. Astfel, începând din acest an, pe Facebook ar urma să apară spoturi publicitare cu o durată de 15 secunde, similare celor difuzate la TV.
Câştigurile sunt estimate la 2,5 milioane de dolari pe zi, au precizat apropiaţi ai companiei, deşi oficialii nu au comentat, deocamdată, nimic cu privire la strategia de publicitate.
Reţeaua de socializare Facebook deţine, în prezent, 1,15 miliarde de utilizatori, dintre care 61% intră zilnic pe această reţea, iar numărul lor este în creştere. În fiecare sează, la orele de vârf 20.00 şi 22.00, Facebook este utilizat de membri record: între 88 şi 100 de milioane de persoane numai în SUA, titrează stirile.rol.ro.
Reţeaua de socializare le permite deja advertiserilor să încarce spoturi video pe conturile lor de Facebook, însă noul serviciu le va permite acestora să posteze clipurile publicitare direct pe paginile de Facebook ale utilizatorilor, potrivit surselor citate.
Strategia Facebook prevede faptul că, iniţial, spoturile publicitare vor putea fi difuzate pe perioada unei zile şi vor putea fi targetate în funcţie de varsta şi genul utilizatorilor cărora le sunt adresate.
Membrii Facebook nu vor vedea un astfel de spot publicitar de mai mult de trei ori într-o zi.
În funcţie de audienţa la care un advertiser plănuieşte să ajungă, preţurile acestor spoturi publicitare vor varia între 1 milion de dolari şi 2,5 milioane de dolari pe zi.
Cu toate acestea, Mark Zuckerberg, Chief Executive Officer al Facebook, care se ocupă de această strategie alături de Carolyn Everson, expertul în mark