În ultima ședință de Guvern din această lună ar putea fi aprobat proiectul privind înfiinţarea Agenţiei de Autostrăzi, dacă documentul va primi avizul Ministerului Justiției, a declarat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova.
Noua structură se va ocupa și de "chestiuni delicate", cum sunt cele legate de "concesiuni, de preluări de contracte de administrare, de contracte cu finanţatori instituţionali foarte mari, cu băncile, de preluări de datorii, de obligaţii, de mii de litigii. Sunt o serie de chestiuni organizatorice", după cum a precizat Dan Șova.
Agenţia de Autostrăzi nu va prelua autostrăzile aflate în construcţie. Acestea vor rămâne în sarcina companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) până la finalizare. Numai că, la rectificarea bugetară decisă în ultima ședință de Guvern, s-a decis diminuarea cu un sfert a bugetului CNADNR, fapt care ridică semne de întrebare cu privire la capacitatea acestei instituții de a asigura finanțarea necesară pentru finalizarea lucrărilor începute. Spre exemplu, anul trecut, lucrările la centura Bucureștiului au fost întrerupte, tocmai pentru că s-au terminat fondurile alocate în acest sens.
"Autostrăzile care se află în construcţie aferente exerciţiului financiar 2007-2013 vor rămâne în continuare la CNADNR până la finalizare, deoarece CNADNR este beneficiarul de fonduri europene înregistrat la Comisie pentru 2007-2013. Pe măsură ce se termină, vor fi transferate şi ele la Agenţie. Va mai dura probabil un an, sau doi sau trei până se vor termina toate autostrăzile contractate pe exerciţiul financiar 2007-2013, până vor trece în partea cealaltă. Oricum, orice proiect nou de acum încolo, exceptând Sebeş-Turda, care e pe 2007-2013, orice proiect nou pe fonduri europene 2014-2020 se va derula prin noua Agenţie de Autostrăzi, urmând ca