Eximtur, cea mai mare agenţie de turism la nivel naţional cu capital românesc, anunţă că a înregistrat în primele şase luni din acest an o cifră de afaceri de circa 20,3 milioane de euro. Vânzările astfel consemnate sunt în creştere cu 2% faţă de cele din perioada similară a anului trecut.
Cea mai mare creştere a volumului de vânzări în primul semestru a fost consemnată pe destinaţiile interne, cifra de afaceri pe acest segment atingând 4,5 milioane de euro, cu 21% mai mult faţă de intervalul similar al anului trecut, se arată într-un comunicat al agenţiei.
Litoralul românesc, lider la vânzările interne
Litoralul românesc a fost fost lider detaşat în preferinţele românilor, iar vânzările de vacanţe în staţiunile de la malul Mării Negre, în special în Mamaia, s-au ridicat în perioada analizată la 4,1 milioane de euro, în urcare cu 23%.
Vânzările pe destinaţii externe au atins în intervalul ianuarie-iunie valoarea de 5,9 milioane de euro, cele mai căutate ţări fiind Turcia, Grecia şi Bulgaria. În primul semestru, românii au cumpărat de la Eximtur vacanţe în:
- Turcia, de 1,48 milioane de euro
- Grecia, de 1,37 milioane de euro
- Bulgaria, de 712.000 de euro.
În ceea ce priveşte destinaţiile exotice, Eximtur a vândut vacanţe în Bahamas, Tanzania, Panama, Andora şi Insulele Capului Verde.
3.000 de clienţi noi
Agenţia a vândut în primele şase luni servicii de călătorie pentru 98.000 de clienţi, cu circa 3.000 de clienţi mai mult decât anul trecut.
Activitatea de business travel a generat o cifră de afaceri de 9,5 milioane de euro.
Evenimentele din zona corporate travel pentru care Eximtur înregistrează cel mai des solicitări sunt cele de tip training, team- building, seminarii, boardmeeting - cu servicii exclusiviste, precum şi programe motivaţionale de tip incentive, desfăşurate