Cursa celor patru mari retaileri electroIT din Romania a continuat sa fie acerba si in 2012, Altex, Flanco si eMag.ro angajand noi oameni pentru a sprijini cresterea business-ului, in timp ce Domo Retail S.A. urmareste sa treaca pe profit anul acesta, dupa mai multi ani consecutivi in care a generat pierderi.
Altex ramane, la distanta considerabila fata de concurenti, lider de piata pe segmentul electroIT, cu afaceri de 254 mil. euro in 2012, in crestere cu 23% fata de afacerile nete inregistrate in 2011.
Profitul companiei conduse si fondate de Dan Ostahie a fost in 2012 de 2,7 mil. euro, in scadere de 2,5 ori fata de profitul de 6,9 mil. euro inregistrat in 2011.
Compania a ajuns in 2012 la 1659 de angajati, in crestere cu 224 fata de numarul de angajati declarati pe Ministerul de Finainte in 2011.
Flanco a inregistrat anul trecut afaceri de 137 milioane de euro, iar, potrivit datelor oferite de companie a devenit al doilea jucator pe segmentul vanzarilor offline de electroIT, dupa Altex si in fata Domo.
Astfel, compania ce are actionariat comun cu eMag.ro, a inregistrat in 2012 afaceri de 137 mil. de euro, la un profit redus, de 60.000 de euro.
In 2011, compania genera afaceri nete de 112 mil. euro si un profit mai solid, de 747.000 euro.
Similar cu liderul pietei, Flanco a angajat noi oameni in 2012 – de la 525 de angajati in 2011 la 770 in 2012.
eMag.ro depaseste Flanco la nivelul veniturilor, generand in 2012 afaceri nete de 153 mil. euro. Profitul companiei s-a situat la 181.000 de euro. Veniturile companiei au crescut cu circa 5% comparat cu un an in urma, in timp ce profitul a scazut de la 1,2 mil. euro in 2011.
Compania a angajat 12 oameni noi in 2012, ajungand la un numar de 350 de salariati.
Domo Retail nu are declarate veniturile pe Ministerul de Finante insa, conform declarati