CNADNR a semnat cu asocierea Tehnostrade - Spedition UMB, companii controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, un contract de 419,4 milioane lei (95,3 milioane euro), fără TVA, pentru proiectarea şi construcţia lotului 4 al autostrăzii Lugoj - Deva.
Proiectul vizează construcţia a 22,1 de kilometri de autostradă între Deva şi localitatea Ilia.
Contractul, atribuit prin licitaţie deschisă, are o durată de proiectare de şase luni şi un interval de execuţie de doi ani, perioada de garanţie fiind de patru ani.
Pentru 85% din valoarea eligibilă a contractului a fost solicitată o finanţare nerambursabilă de la Uniunea Europeană, diferenţa urmând să fie asigurată de la bugetul de stat.
Reprezentanţii CNADNR au declarat recent agenţiei MEDIAFAX că se aşteaptă să semneze în august contractele pentru construcţia loturilor 2, 3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva, proiecte care însumează peste 70 de kilometri şi au o valoare totală estimată la peste trei miliarde de lei (circa 680 milioane euro), fără TVA.
Lotul 2 a fost atribuit asocierii italiene Salini - Secol, lotul 3 consorţiului Teloxim Con SRL (controlată de omul de afaceri Theodor Berna) - Comsa SA (Spania) - Aldesa Construcciones SA (Spania) - Arcadis Eurometudes SA (Olanda), iar lotul 4 asocierii Spedition UMB- Tehnostrade.
La Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) au fost înregistrate în perioada 20-23 mai mai multe contestaţii formulate de Spedition UMB şi Strabag referitoare la procedura de atribuire a contractelor de proiectare şi execuţie a loturilor 2 şi 3.
CNSC a respins ca nefondate contestaţiile şi a dispus continuarea procedurilor de atribuire. Împotriva acestei decizii au fost formulate plângeri la Curtea de Apel, acestea fiind de asemenea respinse de instanţă.
CNADNR estima anul trecut costuri de puţin peste un miliard de lei, fără T