În cuprinsul unei largi expuneri, Doru – Marian Căpriță a prezentat strategia Partidului Democrat Liberal, privitoare la învăţământ, proprie unui partid de Opoziţie şi inspirată din politici europene în domeniu.
PDL urmăreşte restabilirea incompatibilităţii dintre funcţia de rector şi cea de politician: „Când a preluat puterea, USL a modificat Legea Educaţiei Naţionale, astfel încât rectorii să poată ocupa şi funcţii parlamentare”; instruirea permanentă a cadrelor didactice, ridicarea nivelului educaţiei de care beneficiază elevii, readucerea clasei a IX –a la şcoala gimnazială – „Vă aduceţi aminte că în Legea Educaţiei Naţionale, una dintre prevederi este aceea ca această clasă a IX – a să treacă la gimnaziu; în felul acesta, numărul elevilor care intrau în abandon şcolar să fie redus, clasa a IX – aurmând să se realizeze în localitatea de domiciliu a copiilor”; acces egal şi corect al tuturor elevilor din România la cele zece clase obligatorii – „Nu este o idee doar a PDL. Şi Partidul Naţional Liberal, în perioada 2007 – 2010, a avut aceeaşi politică, acum şi-a schimbat-o”; revenirea la examene transdisciplinare şi, automat, la învăţarea transdisciplinară – „Conform Legii Educaţiei Naţionale, bacalaureatul urma să conţină o ultimă probă, în funcţie de profil, de filiera urmată de elev. În felul acesta, toate disciplinele de învăţământ se reflectau în examenul de evaluare a nivelului de pregătire a elevului. Absolvenţi de filiere diferite, cu subiecte de bacalaureat diferite, au o egalitate falsă pe examene de admitere în facultăţi”, a punctat fostul inspector şcolar general câteva dintre obiectivele partidului său.
Alte politici generale ale principalulului partid de Opoziţie sunt clarificarea statutului clasei pregătitoare, prin menţinerea ei la şcoală, în învăţământul obligatoriu, finanţarea învăţământului conform Legii Educaţiei, cu 6% din PIB; r