Contractul încheiat cu compania americană Bechtel pentru autostrada Transilvania nu a fost încă publicat deoarece nu a fost găsită varianta originală, ci doar copii, a declarat miercuri seară, la Digi 24, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova.
‘Nu s-a reuşit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală, originalul semnat. Sunt copii, dar desecretizarea trebuie făcută pe contractul original. Colegii de la Ministerul Transporturilor mi-au spus: îl căutăm şi când îl avem îl punem pe site. Contractul desecretizat publicat, din 2006, este cel din 2003, updatat cu actele adiţionale din 2005 şi publicat în 2006. Noi am spus că trebuie să se vadă exact contractul din 2003, actele adiţionale separate şi contractul refăcut. Nu s-a găsit încă varianta originală din 2003. Avem zeci de copii. Dar desecretizarea ca să o faci, ca procedură, trebuie contractul original. Probabil o să îl găsească în câteva zile şi o să-l pună pe site’, a afirmat Şova.
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură a spus însă că nu există nicio informaţie suplimentară în contractul din 2003, care era încheiat pe un preţ fix, de 2,2 miliarde euro pentru 415 kilometri.
‘Nu e nicio informaţie suplimentară. Singurul lucru care se va putea vedea foarte clar sunt susţinerile celor implicaţi la vremea respectivă, prin care se vede că în 2003 a fost un contract încheiat pe un preţ fix, 2,2 miliarde euro pentru 415 kilometri, şi actul adiţional publicat în care se vede că preţul sare de la 2,2 miliarde la aproape 10 miliarde euro. De altfel, în 2011, doamna Boagiu (Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor n.r) într-o conferinţă de presă a scăpat porumbelul şi a zis: a trebuit să reziliez parţial acele tronsoane pentru că ajungeam cu preţul autostrăzii la 9,6 miliarde euro. Raţionamentul este simplu: dacă în 2003 s-a