Premiul Ursul de Aur, recordurile de spectatori din România şi cuvintele frumoase ale criticilor se pare că nu contează în ascensiunea către Oscar. Călin Netzer a dezvăluit, pentru "ring", problemele mari cu care se confruntă în lupta de promovare peste Ocean a filmului "Poziţia copilului".
Centrul Naţional al Cinematografiei a desemnat filmul "Poziţia copilului", regizat de Călin Netzer, să reprezinte România la Oscar, la categoria "Cel mai bun film străin". Vorbele însă par a fi doar un sprijin moral, în contextul în care producătorii filmului au nevoie de sprijin financiar considerabil pentru a ajunge în "paradisul" filmului. "Drumul spre o nominalizare la categoria "Cel mai bun film străin" la Premiile Academiei Americane de Film este destul de greu de parcurs. În sensul că vorbim despre o altă piaţă, despre un alt public, despre o industrie în cel mai propriu sens. Pentru ca acest lucru să se întâmple, pe lângă calitatea filmului, contează foarte mult PR-ul şi marketingul care se fac în jurul filmului peste Ocean. Vorbim de aproape 5.800 de membri ai academiei care trebuie să vadă această producţie şi care apoi să decidă dacă merită sau nu să intre pe lista nominalizarilor la Oscar", ne-a mărturisit Netzer.
Statul e încă dator la distribuitorul filmului
Pare greu de crezut, însă distribuitorul filmului nu şi-a recuperat banii până acum, nici de la instituţiile statului, nici de la cinematografe. "Aş vrea să spun din start că distribuitorul primeşte cam 30% din încasări, şi asta după ce sunt plătite toate taxele la stat de cinematografe. Dacă mai spunem că sunt săli care încă nu au făcut plăţile, atunci o să realizaţi despre ce procent vorbim. (...) Succesul filmului «Poziţia copilului» în România ne ajută moral, dacă vreţi. Ne-am bucurat că lumea a mers la cinema şi, iată, totalizează aproape 110.