M-as fi asteptat ca Victor Ponta sa fie ceva mai abil decat s-a dovedit in scandalul CFR Marfa. Mi-e foarte greu sa cred ca premierul nu stia ce contine hotararea CSAT, al carui membru este, in privinta privatizarii acestei companii strategice. Nici macar nu a trecut foarte mult de cand a fost ea emisa, in februarie 2013.
Daca n-a stiut, e penibil, daca a stiut, a mintit grosolan atunci cand a cerut avizul CSAT pe contractul de privatizare al CFR, pretinzand ca acesta este de competenta Consiliului. Nu se astepta ca Traian Basescu sa desecretizeze hotararea? O socoteala fundamental gresita. Era un gest logic al presedintelui.
Hotararea, postata pe site-ul presedintiei, nu lasa loc de interpretari: "Modalitatea concreta si procedura de privatizare (a CFR Marfa - n. red.) se afla in responsabilitatea Ministerului Transporturilor si a Guvernului Romaniei".
Deci Victor Ponta a mintit fara sa clipeasca pentru a scapa de responsabilitatea unei privatizari care nu putea fi decat un esec, indiferent daca se va ajunge sau nu vreodata la semnarea contractului cu Gruia Stoica. Presedintele l-a executat usor, cu propria arma, cu propria minciuna uriasa, dar cu picioare minuscule.
Ce credibilitate mai poate avea un premier care minte in chestiuni atat de importante, implicand in minciuna institutii fundamentale ale statului si operatiuni de privatizare de mare importanta? Si nu ma refer atat la credibilitatea interna. La noi, din pacate, memoria e scurta si criteriile morale extrem de vagi. Minciuna a devenit o banalitate care straneste cel mult un zambet de dispret. Ca dovada, purtatorul de cuvant al PSD insista cu necesitatea avizului CSAT.
In plan extern, insa, efectele sunt devastatoare. Avem un premier declarat plagiator de experti de la Universitatile Sorbona, Strasbourg si Bucuresti. Avem un premier care minte in chesti