80% din suprafaţa totală de aproape 540 de kilometri rezervată piloţilor pentru Raliul Sibiului este de macadam, deci mult praf şi pietre peste tot. Maşinile au fost victime sigure: suspensii avariate, probleme la direcţie şi extrem de multe pene de cauciuc.
Raliul Sibiului 2013, care contează ca etapă a Campionatului European de Raliuri (FIA ERC), fiind practic cea mai importantă competiţie de motorsport din România, s-a încheiat ieri.
Vineri s-a dat startul la probe, iar Jan Kopecky (Fabia Super 2000), marele favorit al Raliului Sibiului, lider în Campionatul European de Raliuri FIA, n-a dezamăgit. A terminat ziua cu un avans de 15,4 secunde în faţa francezului Francois Delecour (Peugeot 207 S2000), cel care ocupă primul loc în Campionatul Naţional al României.
Delecour a început bine ziua, fiind cel mai rapid pe prima "Specială". A pierdut prima poziţie pe proba a doua, în faţa conaţionalului său Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000). Cei doi au profitat şi de unele probleme ale lui Kopecky, marele favorit, cu servo-direcţia.
Cehul, pilotul lui Skoda Motorsport, şi-a rezolvat repede problemele la prima oprire în parcul de service, cîştigînd proba a treia.
Pe "Speciala" a patra, Bouffier, omul lui Hyundai Motorsport, a fost nevoit să abandoneze, amortizoarele maşinii sale cedînd pe macadam. A fost momentul în care Kopecky a preluat pentru prima dată conducerea raliului.
Delecour, cu probleme de supraîncălzire a motorului, a lăsat-o mai moale, iar pilotul Skoda Motorsport a profitat mărindu-şi avantajul pe "Super Speciala" şi apoi pe urcare de noapte în Păltiniş.
Asta s-a întîmplat pe prima probă de noapte, pentru că în cea de-a doua, coborîrea pe Şanta, Delecour a mers perfect şi a cîştigat-o. Francezul a redus astfel diferenţa dintre el şi Kopecky la doar 15,4 secunde.
Japonezului Arai i s-a făcut rău din cauza prafului in