Unul după altul, două scandaluri repun pe tapet modul în care se face selecţia „factorilor de conducere". Guvern după guvern, indiferent de culoarea politică, fără să ţină seama de promisiunile sforăitoare de campanie care, după acuzele adresate „administraţiei corupte şi incompetente bazate pe principiul răsplătirii clientelei de partid" veneau cu angajamentul de a schimba totul pe baze sănătoase, au continuat exact pe aceeaşi linie.
Aşa s-au născut, pentru clipa de acum, printre mulţi alţii, Excelenţele lor domnii miniştri Duşa şi Nicolaescu.
Despre primul ce s-ar putea scrie mai mult decât tot râsul revarsat asupra-i după afirmaţiile privind violul repetat (ba chiar, posibil în formula agravantă de „viol în grup") al onorabilului nostru spaţiu aerian de către aeronave neidentificate. Despre al doilea, la fel, s-a scris pe toate tonurile, de la acuzator la batjocură, pe măsura în care-şi descria, doar el, propriile performanţe manageriale ca fiind excepţionale, unice şi garantând un popor sănătos şi voios.
Problema, cel puţin aşa cum comentează cu ironie dezabuzată analiştii de spaţiu de la Bruxelles, este că România continuă să persiste în a-şi crea singură probleme uriaşe de vulnerabilitate. În cele două cazuri despre care aminteam, vulnerabilităţile ţin direct de domeniul securităţii naţionale şi sunt cu atât mai grave cu cât, din punctul de vedere al aliaţilor noştri, pot să creeze breşe într-un sistem care apăra interesele fundamentale ale cetăţeanului european.
Excelenţa-Sa Duşa, în calitate de Ministru al Apărării Naţionale, transmite nonşalant aliaţilor europeni şi din spaţiul euro-atlantic că, zilnic, avioane străine, pesemne neidentificate până acum deoarece nu s-a făcut nici un fel de precizare în acest sens) intră neaunţate şi neautorizate în spaţiul nostru aerian (care este spaţiu integrat al UE şi NATO)...pentru ca mai apoi, du