Peugeot 2008 este cel mai nou produs al marcii franceze, un crossover urban gandit in 2010 si lansat in premiera anul acesta la Salonul Auto de la Geneva.
2008 vine in segmentul B pentru a face fata concurentilor Opel Mokka, Renault Captur, Nissan Juke si Chevrolet Trax.
Investitiile pentru Peugeot 2008 se ridica la 400 de milioane de euro. Modelul este produs in Franta si imparte platforma de productie cu modelul Peugeot 208.
Peugeot 2008 va inlocui modelul 207 SW si ar putea atrage clienti si de la 208, 308. Estimarile de vanzari in Romania anul acesta sunt de 250-300 de unitati, nivel ce ar putea situa 2008 in primele patru cele mai vandute modele ale marcii franceze, dupa 301, 208, 308.
2008 are un design robust de SUV modern, accentuat de conturul arcadelor rotilor, spoilerele si pragurile negre din plastic. Modelul poate fi personalizat prin accesorii la nivelul oglinzilor laterale, pragurilor si barelor de pe plafon.
La interior, Peugeot 2008 imprumuta cateva elemente de la modelul 208, volanul sport de dimensiuni reduse, ecranul tactil de 7 inch si cadranele care sunt amplasate deasupra volanului.
Pentru lansarea din Romania, Peugeot ne-a invitat la un test de circa 300 de km pana la Vulcanii Noroiosi de la Buzau.
Modelul pe care l-am condus pana la Buzau a fost un Peugeot 2008 cu motorul pe benzina de 1,2 litri 82 CP si echiparea Active, care are un pret de 15.200 euro cu TVA.
Propulsorul de 1,2 litri 82 CP (VTI) a afisat un consum de 8,5% in oras si de 5,5% in extraurban. Punctele forte ale lui 2008 cu acest motor pe benzina sunt pe langa consumul redus de carburant, o buna insonorizare fonica, un comportament de SUV pe soselele denivelate, o transmisie manuala cu 5 trepte foarte bine realizata si o servodirectie de masina sport, intarita. In depasiri nu se misca rau, dar se vede ca nu este un motor turbo. @N_