DN 1 este la fiecare sfârşit de săptămână arhiplin, iar soluţia pentru cozile interminabile care se formează pe Valea Prahovei ar fi amenajarea autostrăzii Comarnic – Braşov, care a rămas la stadiul de promisiune de ani buni.
Fostul premier Petre Roman, actual deputat de Braşov, a ţinut să precizeze faptul că respingerea legii Parteneriatului Public Privat de către Comisia Europeană a pus piedici şi deschiderii ofertelor pentru realizarea acestei autostrăzi la începutul lunii iulie. „Această lege nu a fost conformă cu directiva Comisiei Europene în ceea ce priveşte achiziţiile publice, cu toate că proiectul de lege a fost elaborat de o firmă de consultanţă juridică. Nu înţeleg cât de greu era să facă un text de lege conform cu prevederile europene, iar acest lucru mă nemulţumeşte foarte mult, fiindcă proiectul autostrăzii este blocat cu toate că există trei mari competitori care au şi susţinerea financiară pentru demararea acestui proiect”, a precizat Petre Roman.
Acesta a ţinut să sublinieze faptul că proiectul pentru această autostradă a existat încă din 1991, când el deţinea funcţia de premier, însă a fost abandonat. „Termenul dat de Guvern pentru realizarea acestei autostrăzi este 2016 şi cred că este posibil să fie respectat ţinând cont de actualele tehnologii. Pot spune că DN 1 a devenit un blestem şi este o ruşine, mai ales după ce au început şi lucrările de consolidare a podurilor de pe centura Ploieştiului. Din cauza restricţiilor traficul este şi mai infernal şi trebuie urgentate demersurile pentru construcţia autostrăzii pentru a-i scăpa pe conducătorii auto de orele pierdute pe acest drum şi de această tensiune nervoasă”, a explicat deputatul braşovean.
Care este proiectul pentru autostradă
Soluţia optimă în vederea amenajării autostrăzii este prin forarea unor tunele între Comarnic şi Predeal, consideră Roman. „Există utilaje car