Mascaradă: se caută contractul parafat cu americanii în 2003. Niciun ministru nu a văzut, din 2006 şi până în prezent, originalul.
Considerat cel mai păgubos document semnat de statul român, contractul „Bechtel”, pentru construirea Autostrăzii Transilvania este căutat asiduu. Deşi s-au achitat peste 1,5 miliarde de euro pentru doar 52 de kilometri de autostradă, ministrul delegat al Marilor Proiecte, Dan Şova, susţine că nu a putut desecretiza originalul din 2003, pentru că nu l-a găsit. Aşa că a decis să facă public unul cu ştampile din 2006.
În timp ce Anca Boagiu spune că actul este la „etajul 2, camera 58 din minister”, cel care a semnat contractul din partea României, Mihai Başulescu, fost director CNADNR, a declarat, pentru EVZ, că era de negăsit încă din 2006. „E un exemplu care ar putea fi predat la Drept, despre cum NU trebuie întocmit un contract. Cel din 2003, nu are standarde de preţ, calitate, deadline-uri. Se vorbeşte doar despre «ţinte de preţ», «ţinte de timp»,” spune şi fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu.
2003. S-a parafat contractul Bechtel
În 2003, când ministru al Transporturilor era Miron Mitrea, iar prim-ministru Adrian Năstase, s-a parafat contractul cu americanii. Documentul a fost semnat de directorul CNADNR de la acea vreme, Mihai Başulescu. În acel an au început lucrările pe tronsoanele- Câmpia Turzii-Cluj Vest şi Suplacu de Barcău. „Noi am semnat ce ni s-a spus să semnăm. Americanii s-au instalat la noi la Companie”, a explicat Başulescu. Un ministru important de atunci, Mihai Tănăsescu, ministru de finanţe, nu a vrut să semneze contractul, susţine Radu Berceanu, care a deţinut din anul 2006 şefia Transporturilor. Potrivit lui, nici Miron Mitrea nu a semnat.
2005 - 2006. S-ar fi pierdut contractul
În această perioadă, compania americană a suspendat lucrările, iar statul român a ameninţat pentr