Un kilometru pe autostrada Bechtel a costat peste 23 de milioane de euro, probabil un record în lumea constructorilor de drumuri.
Povestea contractului semnat de guvernul României cu firma Americana Bechtel pentru construiea autostrazii Transilvania pe traseul Brasov-Cluj-Bors are tot mai multe semne de intrebare.
Dupa ce a reziliat in urma cu doua luni acest contract, ministrul pentru Infrastructura Dan Șova sustine acum ca nu gaseste originalul pentru a-l desecretiza.
Cum a putut, insa, rezilia ministrul roman un contract pe care nu il are in original e o chestiune inca nelamurita.
O alta necunoscuta a ecuatiei este data de un aspect si mai interesant al problemei: ce rol a avut in rezilierea contractului, mama ministrului Dan Sova, avocata Ana Diculescu Șova, care este avocatul companiei Bechtel inca din 2003 cind au inceput negocierile cu aceasta companie americana.
Întregul contractul a fost conceput in defavoarea partii române, iar rezilierea s-a produs dupa acelasi tipar, ministrul i-a oferit companiei Bechtel 37 de milioane de euro, si in schimb constructorul american a renuntat sa mai construiasca al doilea tronson de circa 100 de km.
Autostrada Bechtel este proiectata pentru 415 kilometri, din care sint gata 52, desi lucrarile erau prevazute sa fie gata in 2012.
Rezilierea a fost girata din partea Bechtel tot de firma de avocatura din care face parte mama ministrului pentru Infrastructura.
Fosta ministra democrat-liberala a Transportului i-a transmis succesorului ei socialist locul exact unde se afla contractual pe care nu-l gaseste: potrivit legii documentul original se gaseste la Serviciul Probleme Speciale, etajul 2, camera 58.
Nu este inca destul de clar de ce s-a grabit oficialul român sa rezilieze contractual cu Bechtel si ce vrea sa ascunda, pr