După ani de aşteptare, angajaţii Serviciului Judeţean de Ambulanţă au, în sfârşit, un sediu al lor. Toată floarea cea vestită a politicienilor locali s-a adunat, vineri, la festivitatea de inaugurare a noului sediu central, din Oradea, construit, în ultimii doi ani, pe strada Sucevei 24, unde odinioară erau atelierele şi boxele de reparaţii ale maşinilor serviciului.
Sprijin de la Bucureşti
"Serviciul Judeţean de Ambulanţă are personalitate juridică din 1995, iar de atunci şi până în 2013 şi-a desfăşurat activitatea în Oradea pe strada Snagovului, într-o clădire închiriată de la Episcopia Romano-Catolică", a explicat, în cuvântul de deschidere, managerul SAJ, Daniela Petrişor.
Petrişor a făcut şi un mic istoric al construcţiei noului sediu, de la decizia construirii, din 2010, până în prezent. "Fondurile necesare au fost solicitate şi aprobate de Ministerul Sănătăţii, cu sprijinul domnilor miniştri Attila Cseke şi Vasile Cepoi. În total, ne-au fost alocaţi 3.180.612 lei, pentru sediul central din Oradea şi pentru reparaţii capitale la substaţiile din Beiuş, Marghita, Salonta, Ştei. Lucrările la staţia centrală Oradea au fost demarate în noiembrie 2011, dar din cauza condiţiilor meteo din timpul iernii au fost întrerupte până în primăvara anului 2012 şi finalizate în primăvara anului 2013", a amintit Petrişor.
Lucrările la sediul din Oradea au fost realizate de firma Vestind Constuct, care a câştigat licitaţia cu preţul de 2,1 milioane lei.
Bihorul "avangardist"
La festivitate a participat şi secretarul de stat din Ministerul Sănătăţii Raed Arafat, care a felicitat unitatea bihoreană şi autorităţile pentru inaugurarea noului sediu şi a pus accent pe faptul că medicii trebuie să lucreze în condiţii decente, pentru a oferi servicii prompte şi de calitate.
"Sistemul de urgenţă din Bihor este cunoscut că întotdeauna a fost în avanga