Trenul care a deraiat in Spania a intrat in curba in care a avut loc accidentul cu 179 de kilometri la ora, aceasta insemnand dublul vitezei permise in acea zona.
Acestea sunt rezultatele obtinute de autoritatile spaniole in urma analizei cutiei negre a trenului, scrie France 24.
Potrivit anchetatorilor, mecanicul de locomotiva vorbea la telefon cu cateva secunde inainte de producerea accidentului.
Conform datelor inregistrate de cutia neagra, la ora 20:39.06, trenul avea viteza de 199 kilometri pe ora, iar la 20:39.15 mecanicul a inceput sa vorbeasca la telefon cu un controlor de trafic.
La ora 20:41.06, s-a auzit zgomotul deraierii si s-a inregistrat o viteza de 179 de kilometri pe ora. La ora 20:41.10 a fost actionata frana de urgenta.
79 de persoane au murit in tragicul accident petrecut in Spania pe 24 iulie. Jose Garzon Amo, mecanicul de locomotiva, a fost acuzat de 79 de ucideri din culpa.
"Trenul mergea cu 179 de kilometri pe ora intr-o zona unde limita de viteza era 80 de kilometri", se arata in raportul emis de autoritatile judiciare.
Mecanicul de locomotiva a declarat in prima sa audiere in fata judecatorilor ca nu intelege cum de nu a reusit sa franeze. "Nu imi pot explica. Nici acum nu inteleg. Va spuns sincer ca nu stiu cum s-a intamplat, altfel cum as fi fost atat de nebun incat sa nu franez?", a spus mecanicul de tren.
Oficialii companiei feroviare spun ca in acea zona sinele nu erau echipate cu sisteme de franare automata. "Inainte ca trenul sa se rastoarne am activat tot ce se putea activa dar am observat cu stupoare ca nimic nu functiona", a mai declarat mecanicul.
Trenul care a deraiat in Spania a intrat in curba in care a avut loc accidentul cu 179 de kilometri la ora, aceasta insemnand dublul vitezei permise in acea zona.