Zilele acestea, companiile aeriene scot bilete de avion la promoție. Tarom oferă 10% reducere pe destinația Istanbul, Alitalia are 15% discount în cazul rezervărilor efectuate în acest weekend, iar Wizz Air tocmai a încheiat o campanie derulată pe parcursul unei singure zile, prin care oferea clientului bilete de avion cu 20% mai ieftine. Deși, apararent, lucrurile par simple, sunt totuși câteva chestiuni ce trebuie explicate.
Înainte de toate, în aviație, prețurile nu sunt ca pe rafturile supermarketurilor. Sunt mari șanse ca biletul de avion să aibă dimineața un preț, iar seara să fie cu 50-100 de euro mai mare. Explicația este simplă: cererea mare (adică rezervări) pe respectiva destinație, implicit un grad de ocupare mai ridicat al aeronavei, permite companiei aeriene să vândă biletele din urătoarea categorie de prețuri. Niciodată, toți cei din avion nu plătesc același preț pe biletul emis pe respectiva cursă.
În funcție de cerere, operatorul scoate mai multe sau mai puține locuri disponibile la cel mai mic tarif. Odată epuizate, se trece la următorul plafon, iar acest lucru se poate întâmpla și dacă rezervărea biletului se face cu 3 luni sau 3 zile înainte de ziua de plecare. Totul depinde de cererea pe respectiva destinație. Este adevărat, este cel mai bine ca biletele să fie achiziționate din timp pentru obținerea unui preț cât mai bun. În aviație, ideea de last minute este mai greu de gestionat, de aceea nici nu prea există, mai ales în rândul operatorilor de linie.
Diferențierea tarifelor se mai poate face și în raport de flexibilitatea tarifelor care le guvernează, adică posibilitatea de a modifica datele de călătorie ulterior emiterii, de a rambursa biletul, de a modifica ruta etc.
În cazul unei promoții, se aplică același principiu. Însă, companiile aeriene trebuie să transmită transparent termenii și condițiile promoțiilor. U