Pacientii care vor reclama un act de malpraxis se vor aseza la masa negocierilor cu medicii pe care i-au reclamat si cu reprezentantii firmelor de asigurari la care doctorii respectivi au incheiate polite de asigurare. Asta prevede proiectul privind raspunderea civila (malpraxis).
Principala modificare este instituirea obligatorie a unei proceduri care sa aduca pe primul plan solutionarea amiabila a litigiului, prin negociere directa intre asigurat, asigurator si pacient.
“Pacientul va beneficia de proceduri simplificate, costuri reduse si garantia ca atunci cand se va dovedi actul de malpraxis va fi despagubit de catre asiguratori”, anunta decidentii sistemului sanitar.
De asemenea, ei explica necesitatea unei modificari a acestui titlu din cauza
numeroaselor disfunctionalitati aparute si amplificate in sistemul sanitar si juridic romanesc in ceea ce priveste despagubirea pacientilor victime ale unor situatii de malpraxis medical, impredictibilitatea cuantumului despagubirilor ce pot fi acordate, asigurarea personalului medical privind situatiile de malpraxis, dificultati financiare ale spitalelor care raspund in solidar cu personalul medical angajat. (Aurora Dimitriu) Pacientii care vor reclama un act de malpraxis se vor aseza la masa negocierilor cu medicii pe care i-au reclamat si cu reprezentantii firmelor de asigurari la care doctorii respectivi au incheiate polite de asigurare. Asta prevede proiectul privind raspunderea civila (malpraxis).
Principala modificare este instituirea obligatorie a unei proceduri care sa aduca pe primul plan solutionarea amiabila a litigiului, prin negociere directa intre asigurat, asigurator si pacient.
“Pacientul va beneficia de proceduri simplificate, costuri reduse si garantia ca atunci cand se va dovedi actul de malpraxis va fi despagubit de catre asiguratori”, anu