Nu poate fi vorba de o reîntoarcere a încărcăturii de logouri din zilele de altădată, dar imprimeurile stilizate şi emblemele stilistice devin noile blazoane ale caselor de modă ;i se vând ca pâinea caldă
Câte pasionate ale modei pot deosebi o geantă Chloé de una Céline? Cum îţi dai seama dacă obiectul din faţa ta, fără niciun marcaj anume, este de la Mulberry, Miu Miu sau Marc Jacobs? Dar un imprimeu? Astăzi pot fi văzute femei îmbrăcate în tricouri pe care Frankenstein este imprimat, dar câţi ştiu cine este designerul din spatele lui? Sau din spatele pulovărului cu rottweiler care latră?
Ce înseamnă logo astăzi?
Privită pur şi simplu, eticheta unui designer este doar o etichetă cusută pe dosul piesei vestimentare sau a accesoriului. Un logo, o monogramă sau un motiv, acestea sunt modurile prin care casele de modă îşi „marchează“ teritoriul. Dar pentru cei care le poartă sunt un simbol al statutului lor, cot la cot cu lumea modei.
Creaţie Givenchy FOTO Getty Images
Astăzi, brandurile main-stream sunt cele care mizează pe puterea logoului. Ceea ce odată era un simbol al distincţiei a devenit o obişnuinţă a clasei de mijloc. Brandurile high fashion nu au avut, până recent, un punct anume recognoscibil, exceptând case precum Chanel, care au mizat pe omniprezenţa logoului. Monogramele sau simbolurile casei deveniseră chiar, pentru adepţii modei de lux, un detaliu ce trebuia refuzat din start.
Creaţie Holly Fulton FOTO Getty Images
„În trecut, designerii au dus încărcătura de logouri la extrem, iar astăzi, într-o lume dominată de designul grafic, cuvintele şi literele nu mai sunt singura modalitate prin care o piesă poate demonstra apartenenţa ei la un brand anume“, este de părere editorul de modă Naomi Attwood, de la cotidianul britanic „The Independent“.
Un imprimeu digital, o ilustraţie sau pur şi