Publicaţia The Sun, cel mai vândut ziar din Marea Britanie, a introdus, joi, o taxă pentru accesarea conţinutul său online, informează bbc.co.uk.
Versiunea online a publicaţiei, denumită Sun+, poate fi accesată contra unei taxe de 2 lire sterline pe săptămână.
Pentru a cumpăra versiunea pe hârtie, cititorii tabloidului The Sun trebuie să plătească 3,20 de lire pe săptămână.
Site-ul The Sun este accesat în prezent de circa 1,7 milioane de utilizatori zilnic, în timp ce tirajul zilnic al publicaţiei pe hârtie este de 2,3 milioane de copii.
The Sun, un ziar editat de compania News UK, deţinută de magnatul Rupert Murdoch, a anunţat în luna martie că va introduce o taxă pentru accesul la conţinutul său online în cea de-a doua jumătate a lui 2013, după cum relata la momentul respectiv guardian.co.uk.
La momentul respectiv, Mike Darcey, directorul executiv al News International (companie care ulterior a trecut printr-un proces de scindare a diviziei sale editoriale de activităţile sale de divertisment), a declarat că strategia companiei – care le permite milioanelor de cititori accesul gratuit la conţinutul publicat pe site-ul The Sun – nu este sustenabilă.
Introducerea sistemului de plată pentru accesarea conţinutului online al The Sun coincide cu lansarea proiectului pe care tabloidul îl are cu Premier League, care permite publicarea pe site-ul ziarului a unor înregistrări video cu golurile şi cu cele mai importante faze din meciuri.
Pe de altă parte, publicaţia The Times, deţinută tot de News UK, a introdus sistemul cu plată pentru conţinutul său online în urmă cu trei ani.
De asemenea, în luna martie, publicaţia britanică The Daily Telegraph, editată de Telegraph Media Group, a anunţat că va taxa conţinutul său online, dar încă nu a anunţat momentul în care va fi implementat acest sistem. Atunci, The Daily Telegraph a impleme