Premierul Victor Ponta a plecat in concediu fara sa semneze, in calitate de ministru interimar al Transporturilor, contractul de privatizare a CFR Marfa, desi cele cinci zile prevazute in caietul de sarcini au expirat. Ce va face castigatorul licitatiei, Gruia Stoica, si ce se va intampla cu compania?
"Urmeaza sa vedem cum aceasta companie o va duce din rau in mai rau, aceasta este prima concluzie", a declarat analistul economic Dan Suciu pentru Ziare.com
"Trebuie sa spunem ca meciul dintre Palatul Victoria si Palatul Cotroceni este cu totul fals. Toate contractele de privatizare si toate privatizarile se fac prin responsabilitatea Guvernului. Nu exista un alt for, o alta institutie in tara asta care sa aiba aceasta atributie. Sigur, sunt detalii legate de elemente de securitate nationala care se stabilesc in prealabil, dar repet in prealabil.
De asemenea, nu exista hotarari de guvern, adica acte normative care au trecut prin guvern care sa maiaiba nevoie de vreo validare din partea unei alte institutii a statului roman. Pot fi discutate in alte institutii ale statului proiecte de hotarari, pot fi discutate hotararile de guvern in ce masura sunt ele acceptabile sau nu, bune sau rele, dar aceste hotarari nu mai au nevoie de vreun aviz din partea niciunei alte institutii ale statului din momentul in care au trecut prin sedinta de guvern. Deci tot acest 'ping-pong' este cu totul si cu totul fals, si nimeni nu se mai ocupa de compania CFR Marfa", a completat acesta.
De ce se teme Victor Ponta sa semneze contractul de privatizare a CFR Marfa?
CFR Marfa, pe masa CSAT - Basescu a convocat sedinta pentru vineri
Ponta: Nu am cerut convocarea de urgenta a CSAT, e o fortare a presedintelui
Ce urmeaza?
Intrebat ce urmeaza, cata vreme contractul nu s-a semnat si ce asteapta castigatorul li