A crescut în cinci ani cât alții în 19. Nu e o licență gratuită – în cinci ani de funcționare ai magazinului propriu din România, francezii de la Louis Vuitton (LV) au obținut profituri de peste 2,7 milioane de euro, mai mult decât oricare alt butic de fashion de lux din Capitală.
Magazinul Louis Vuitton (130 mp), deschis în 2008, în galeria The Grand Avenue, de la parterul hotelului Marriott– parte a grupului de lux LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), controlat de Bernard Arnault, unul dintre cei mai bogati oameni de afaceri francezi – a înregistrat anul trecut un profit net de aproape 700.000 de euro, la o cifră de afaceri de circa 4,4 milioane de euro, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor. Vârful profitabiliății afacerii LV a fost atins în 2011, când încasările au fost puțin peste 4,8 mil. euro, iar profitul a depășit și el 800.000 de euro.
În ceea ce priveşte vânzările pe metru pătrat, calculul arată cam așa: încasări anuale de 33.846 euro/mp și un profit de 5.320 euro/mp.
Cu un singur magazin, LV a depășit în termeni de vânzări performanțele celui mai mare comerciant de marci de lux din țară - Alsa Boutiques (operează francizele Max Mara, Ermenegildo Zegna, Coccinelle, Marella și Emporio Armani (33% din acțiuni) -, un business pornit în 1994.
Brandul Louis Vuitton – ale cărui produse de marochinărie sunt fabricate în peste 15 ateliere, dintre care două se află chiar la Sibiu – este parte a celui mai mare grup de bunuri de lux al lumii, Louis Vuitton Moët Hennessy, care realizează venituri de 23 de miliarde de euro, comercializând de la băuturi spirtoase și vinuri până la parfumuri, modă, bijuterii și ceasuri.
Mai exact, LVMH controlează, prin firma Somarest, două fabrici - la Cisnădie şi Avrig -, cu afaceri de 19,7 mil. euro și în profit de circa 1,9 mil. euro, în 2012.