Transportul în comun din Timișoara este un adevărat sac fără fund care are nevoie constant de finanțări din partea municipalității. Ideea primarului Nicolae Robu de a subvenționa integral activitatea regiei vine după ce s-a dovedit că o investiție de acum patru ani, în valoare de peste 4 milioane de euro la RATT, care ar fi trebuit să aducă profit regiei, este total inutilă, ba mai mult, generează pierderi.
Timișorenii care urcă în tramvaie de cele mai multe ori nu pot valida biletele, deoarece aparatele sunt stricate. ”Într-o săptămână circul mai mult de jumătate din timp gratis, deoarece validatoarele de bilete nu funcționează”, explică Georgeta Ardeleanu. Pesemne sunt vandalizate, susțin reprezentanții RATT care mai adaugă faptul că ”imediat ce descoperim unele care nu funcționează ele sunt înlocuite de pe traseu. De la începutul anului au fost 37 înlocuite cu defecțiuni, dintre care 26 la tramvaie”, transmite Silvia Oprea, angajată la Biroul de Relații publice al RATT. Regia de transport are 85 autobuze, 50 troleibuze și 92 tramvaie.
Afișaj de milioane de euro, degeaba
De luni bune timișorenii s-au învățat să nu mai ia în seamă afișajul electronic care ar trebui să indice sosirea tramvaielor. Sunt zone apropiate centrului orașului unde informațiile sunt ireale. ”Ajung în stație, panoul de afișaj indică faptul că tramvaiul vine în 3 minute, iar când trec acestea cifrele se schimbă brusc și aflu că mai am de așteptat un sfert de oră sau 20 de minute. De obicei plec pe jos sau iau taxi dacă mă grăbesc. Supriza e că dacă rămân, e posibil ca tramvaiul să ajungă mai repede de 15 minute în stație. În concluzie – nu mai știu ce să înțeleg. Știu doar că acest sistem trebuia să ne fie util celor ce umblăm cu mijloacele de transport în comun, ca să știm exact când avem tramvai sau autobus”, a povestit Mihai Soare.
Cei de la RATT au explicații.