Produsele non-oil comercializate în cadrul benzinăriilor au fost anul trecut o piaţă de peste 600 milioane de euro, potrivit calculelor ZF făcute pe baza informaţiilor trimise de companiile petroliere.
Astfel, cele aproape 2.000 de benzinării care funcţionează în România pot fi considerate cea mai extinsă reţea de retail, ale cărei vânzări sunt comparabile cu cele bifate anul trecut de Real, spre exemplu, jucător cu 24 de hipermarketuri şi afaceri de 650 mil. euro.
„În general, în benzinării procentul vânzărilor de produse non-oil este între 10 şi 20%. Această pondere diferă de la o staţie la alta, în funcţie de amplasarea ei, în zona urbană sau de tranzit, dar şi de volumele de carburant vândute“, spun reprezentanţii Rompetrol, al doilea cel mai mare jucător din piaţa petrolieră locală
Luând în calcul o pondere de 10% a încasărilor din produsele non-oil comercializate în benzinăriile Rompetrol, rezultă că anul trecut compania controlată de grupul kazah de stat KazMunaiGaz a încasat circa 180 de milioane de euro din sandvişuri, băuturi, cafele sau alte produse care nu sunt legate de benzină sau motorină.
„Ponderea acestora în vânzarea totală dintr-o staţie de distribuţie de carburanţi a crescut de la an la an“, au mai spus reprezentanţii Rompetrol.
De altfel, magazinele din benzinării reprezintă unul dintre cele mai importante criterii care stau la baza alegerii unei staţii de către un consumator.
„Printre criteriile care contribuie la formarea deciziei de cumpărare în domeniul nostru sunt incluse, în ordine aleatoare: amplasamentul staţiei, calitatea carburantului şi preţul acestuia, portofoliul de servicii, aspecte legate de funcţionarea benzinăriei, de exemplu curăţenia“, spun reprezentanţii MOL România.
Citiţi mai multe despre businessul retail al benzinăriilor din România pe www.zfcorpor