Carmen Şeitan, care este implicată alături de soţul său în industria modei de lux de mai bine de un deceniu, spune că piaţa luxului cunoaşte în acest an un nou profil de consumator: cel care preferă să-şi facă shoppingul în perioada ofertelor şi discounturilor.
„Acest comportament de consum nu îţi permite să te dezvolţi, ci doar să te menţii în piaţă. Dacă nu reuşeşti să vinzi 45-50% din marfa comandată înainte de perioada reducerilor, ai o problemă“.
Familia Şeitan deţine în România patru buticuri de lux, Brunello Cucinelli, Moschino, Canali şi Distinto, care au avut în 2012 afaceri de 5 milioane de euro. Pentru acest an acţionarii estimează o stagnare sau o creştere de 1-2%. Marja de profit se situează la 10-12%, potrivit revistei BUSINESS Magazin (www.bmag.ro).
Carmen Şeitan mai spune că nu doar comportamentul de consum s-a schimbat, ci şi unii clienţi: unii au dispărut, alţii sunt nou-intraţi. Există însă şi aceia care au rămas fideli anumitor branduri încă de la intrarea acestora pe piaţă. „Numărul total al clienţilor a rămas similar, iar vânzările sunt în uşoară creştere. Profitul însă este cel care a avut de suferit.“
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 01.08.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro