- Diverse - nr. 151 / 3 August, 2013 In Republica Socialista Romania, Oficiul National de Turism – ONT Carpati – era dotat cu autocare produse in URSS sau in alte tari est-europene. O prima iesire in afara hotarelor am facut-o prin ONT Bacau, cu un autocar Skoda Carossa, fara aer conditionat. Noi eram multi, scaunele erau incomode, mirosul de motorina se simtea in interior..., in schimb, soferul era imbracat cu camasa alba, cu cravata si cu pantaloni negri. Domnul Luca, seful agentiei, care ma stia de cand predasem niste ore la scoala de ghizi turistici, mi-a spus sa fiu atent la cum se comporta soferul Barcan cu turistii, ca are niste dubii in privinta lui. Traseul era lung, de la podul Giurgiu – Russe, Stara Zagora si Sofia la Vitosa, si retur prin Lovaci, Strara Plenita, Rusee. Pe intreg traseul, soferul s-a tinut de schimbarea sutelor romanesti de lei in leva bulgaresti, fiind prietenos cu vamesii. In ultima zi, mie mi s-a parut ca motorul autocarului are o bataie suspecta si le-am spus acest lucru altor trei colegi ingineri, care aveau si carnete de conducere. Cand i-am atras atentia lui Barcan, m-a repezit: "Vedeti-va de treaba dvs. de turist, ca asupra autocarului eu sunt sef, eu raspund”. Apoi, si-a dat si el seama ca ceva nu e in regula si a tras pe dreapta, oprindu-se langa un post telefonic, undeva la vreo 30 de km de Russe. "Am telefonat la Balcan Turist si la Giurgiu, pentru ca avem o defectiune grava. S-a rupt pinionul din capul vilbrochenului ce actioneaza pompa de ungere”, ne-a spus el. Am asteptat acolo patru ore, fara apa si mancare, apoi a venit un autocar bulgaresc si ne-a adus pana in vama Giurgiu – o cladire urat mirositoare, fara apa, fara WC-uri. Pe la 11, a doua zi, a venit un autocar mai aratos, din Bucuresti, ni s-au prezentat scuze si am fost transportati, nedormiti si morti de foame si de sete, pe ruta Brasov, Onesti, Bacau. La intoarcer