Nguyen Tung Lam, un elev de 16 ani din Hanoi, foloseşte serviciul japonez de mesagerie mobilă Line când stă de vorbă cu prietena sa pentru că îi plac „pictogramele drăguţe precum ursuleţul sau iepuraşul“.
Doan Nguyen Trang, un alt tânăr vietnamez, preferă aplicaţia sud-coreeană KakaoTalk, deoarece este promovată de o formaţie populară de muzică din Coreea. „Folosesc KakaoTalk pentru că o foloseşte şi Big Bang şi ei sunt numărul unu. Îmi plac la nebunie“, spune puştiul de 14 ani.
KakaoTalk, Line şi WeChat, o aplicaţie de mesagerie mobilă dezvoltată de chinezii de la Tencent, cheltuiesc zeci de milioane de dolari pe publicitate televizată, promovare online şi asociere cu imaginea celebrităţilor în lupta pentru atragerea atenţiei tinerilor asiatici.
Cu o populaţie de 600 de milioane de oameni, o clasă de mijloc înfloritoare şi o creştere fulminantă a vânzărilor de smartphone-uri, Asia de Sud-Est a devenit prima linie în bătălia pentru utilizatorii de dispozitive mobile, care ameninţă dominaţia tradiţională a operatorilor de reţele de telefonie mobilă şi a giganţilor Facebook şi Google.
Asemenea rivalilor lor Occidentali, KakaoTalk, Line şi WeChat permit utilizatorilor să trimită mesaje gratuite prin conexiuni de Internet mobil, dar stilul lor jucăuş, atrăgător pentru adolescenţi, le-au ridicat în fruntea celor mai descărcate aplicaţii.
„Când foloseşti aplicaţii de mesagerie mobilă asiatice, precum KakaoTalk sau Line, ai o anumită doză de bucurie şi plăcere în comunicarea cu cei dragi, în timp ce aplicaţiile din Vest se concentrează mai mult pe funcţionalitate pură“, spune Le Hong Minh, preşedintele VNG Corporation, o companie de top din industria IT din Vietnam.
KakaoTalk a stârnit revoluţia mesageriei mobile asiatice când s-a lansat în 2010, dar a fost depăşit de Line, care a ajuns luna aceas