Din 2008 încoace, Sandwich-Break, un producător bucureştean de sandvişuri şi salate ambalate, şi-a crescut afacerile, de la an la an, cu 100%, ajungând în 2012 la încasări de jumătate de milion de euro.
Firma antreprenorului Mihai Ursu își vinde produsele micilor și marilor retaileri, lanțuri de supermarket-uri și magazine de vecinătate din zonele aglomerate. Prețul produselor Sandwich-Break, la raft, variază între 4,5 și 9 lei, în funcție de rețetă, dar și de adaosul practicat de magazinul de desfacere, pe care și-l stabilesc colaboratorii.
Capacitatea de producție a Sandwich-Break ”poate suporta producții de până la 20.000 produse pe zi, există spațiu de depozitare suficient de mare și capacitate logistică aferentă. Lucrăm doar în baza comenzilor primite, fără a avea materii prime perisabile pe stoc”, precizează Mihai Ursu.
„Ameninţările în domeniul nostru sunt date de către marile lanţuri de retail, care tind să monopolizeze piaţa. Acestea au o politică comercială destul de low-profit pentru producători…vorbim aici şi de taxe de raft, termen de plată, de retururi etc.“, explică antreprenorul.
În 2013, Ursu spune că afacerile Sandwich-Break vor trece de 700.000 euro. Nu-şi simte ameninţată afacerea de concurenţă, ci, mai degrabă, de scăderea consumului, generată de situaţia financiară generală. Situaţie în care, sintagma „de mâncat tot trebuie să mănânci“ s-ar putea să îşi arate limitele.
”Scăderea profitului este primul impact pe care l-am avut în ultimii ani, datorită numărului mare de concurenți din piață, dar și de scăderea consumului. Prețurile de dumping ne-au împins spre o reducere a marjei de profit pentru a putea menține un volum de producție satisfăcător”, subliniază omul de afaceri.
Consumatorul de astăzi, adaugă Mihai Ursu, este ”mult mai atent la raportul calitate-preț, față de p