Una dintre cele mai vizibile asociaţii pentru protecţia consumatorilor s-a apucat de afaceri. Este vorba despre Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (ANPCPPS), care a ajuns să perceapă taxe pentru înregistrarea şi rezolvarea reclamaţiilor.
“Cetăţeanul îşi poate rezolva singur problema. Noi îi facem treaba, practic”, ne spune Sorin Mierlea, preşedintele ANPCPPS. Aceasta este una dintre justificările pentru care Mierlea percepe între 100 şi 200 de lei pe an pentru a încerca să rezolve reclamaţiile consumatorilor. Taxa de protecţie pentru consumatori este îmbrăcată într-o cotizaţie pentru membrii simpatizanţi, fără de care plângerile la această asociaţie nu se iau în seamă. “Am scris o reclamaţie referitoare la un produs defect pe care l-am cumpărat de la un magazin şi răspunsul celor de la ANPCPPS a fost că trebuie să plătesc o taxă anuală pentru a mi se lua în considerare solicitarea”, ne scrie Mihăiţă Pârvu, din Bucureşti.
Un abţibild pentru simpatizantul premium
Pe site-ul ANPCPPS găsim trei tipuri de cotizaţii pentru membrii simpatizanţi ai asociaţiei. Una standard, de 25 de lei pe an, prin care devii membru, dar nu beneficiezi de absolut nimic, una standard plus, de 100 de lei pe an, prin care ai parte de consiliere juridică şi acces la teste comparative, şi a treia, premium, de 200 de lei pe an, la care ai, în afară de beneficiile standard plus, şi un abţibild pentru maşină. “Consilierea şi consultanţa le facem exclusiv membrilor noştri, aşa cum a stabilit Comisia Europeană. Noi preluăm sesizarea, încercăm soluţionarea alternativă a disputelor, notificăm autoritatea competentă, iar dacă autoritatea nu ne dă un răspuns în 30 de zile conform legii, atunci iniţiem procedura de acţiune în judecată pentru a ne da o concluzie, pentru că