Volkswagen a avut în trimestrul al doilea un profit operaţional de 3,44 miliarde euro, în urcare uşoară faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, şi vânzări de 52,1 miliarde euro, în creştere cu 8,5%, depăşind estimările analiştilor în pofida crizei din Europa.
Succesul noilor modele şi reducerea cheltuielilor au ajutat cel mai mare producător auto european să acopere efectele crizei economice din zona euro, unde vânzările de automobile sunt aproape de minimul ultimilor 20 de ani.
Profitul operaţional a urcat de la 3,38 miliarde euro în al doilea trimestru al anului trecut la 3,44 miliarde euro în perioada aprilie-iunie din acest an, potrivit rezultatelor preliminare prezentate de companie. Analiştii anticipau scăderea indicatorului la 3,07 miliarde euro, potrivit Bloomberg.
Profitul operaţional al Volkswagen a scăzut cu 26% în primul trimestru, însă a revenit în următoarele trei luni datorită cererii solide la nivel mondial pentru modelele Audi şi Porsche, care a acoperit scăderea din Europa.
În prima jumătate a anului, profitul operaţional al Volkswagen a scăzut cu 12%, la 5,78 miliarde euro.
Grupul german a reiterat că profitul operaţional din acest an se va plasa la un nivel similar cu cel din 2012, datorită cererii de maşini de lux. Compania estimează venituri în urcare pentru acest an, generate de creşterea vânzărilor de autovehicule.
Volkswagen a avut în trimestrul al doilea un profit operaţional de 3,44 miliarde euro, în urcare uşoară faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, şi vânzări de 52,1 miliarde euro, în creştere cu 8,5%, depăşind estimările analiştilor în pofida crizei din Europa.
Succesul noilor modele şi reducerea cheltuielilor au ajutat cel mai mare producător auto european să acopere efectele crizei economice din zona euro, unde vânzările de automobile sunt aproape de minimul ultimil