Afacerile de pe piaţa retailului modern din ţara noastră (n.r. retailul modern este reprezentat de hypermarketuri, supermarketuri, dar şi de magazinele de proximitate) au cunoscut creşteri semnificative la nivelul ultimilor doi ani, potrivit unei analize asupra datelor publicate de Ministerul Finanţelor. Astfel, Kaufland România rămâne cel mai important lanţ de hypermarketuri de la noi din ţară, cu afaceri de 6,4 miliarde de lei, în 2012, şi cu profituri cumulate, la nivelul ultimilor doi ani, de peste 442 de milioane. Următorul mare retailer de pe piaţă este Carrefour, care, în 2012, a avut afaceri în valoare de 4,28 miliarde de lei. Totodată, anul trecut, s-au înregistrat profituri la nivelul întregului lanţ, singurele companii care au avut pierderi fiind Real şi supermarketurile Penny Market.
Luna trecută, Francois Melchior De Polignac, directorul general al Carrefour România, a declarat, pentru ziarul BURSA, că ţara noastră se află în plină expansiune a retailului modern, acesta reprezentând la sfârşitul anului 2012 49% din total. Domnia sa a adăugat că procentul este unul foarte scăzut în comparaţie cu pieţele de desfacere ale ţărilor dezvoltate din vest, unde retailul modern depăşeşte 90 de procente.
* Kaufland, creşteri spectaculoase ale afacerilor
Reţeaua de hypermarketuri Kaufland rămâne liderul pieţei de la noi din ţară. Afacerile grupului german au cunoscut un salt spectaculos anul trecut, acestea atingând un total de 6,4 miliarde de lei (1,44 miliarde de euro), faţă de 5,58 miliarde de lei (1,2 miliarde de lei) în 2011. Din punct de vedere al profitului, acesta a crescut cu peste 100 de milioane de lei anul trecut, faţă de 2011, acesta ajungând de la 167 de milioane de lei, la peste 274 de milioane. Nivelul datoriilor a crescut de la peste 2 miliarde de lei în anul 2010, la peste 2,6 miliarde anul trecut, echivalentul a 600 de milioane