Săptămânalul american Newsweek, a cărui ultimă ediţie tipărită a apărut pe piaţă pe 31 decembrie 2012, devenind apoi o publicaţie exclusiv digitală, va fi vândut companiei IBT Media, care deţine şi titlul International Business Times.
Oficialii IBT Media au anunţat sâmbătă, într-un comunicat de presă, că vor prelua marca Newsweek şi operaţiunile în online ale acestei publicaţii de la compania IAC, care deţine în prezent revista, informează bloomberg.com.
Tranzacţia nu va include şi site-ul de informaţii The Daily Beast, care va rămâne în portofoliul IAC.
Vânzarea se va concretiza săptămâna viitoare şi va fi urmată de o perioadă de tranziţie de până la 60 de zile. Valoarea tranzacţie nu a fost făcută publică.
"Având în vedere expertiza noastră în dezvoltarea unor branduri digitale şi puterea mărcii Newsweek, credem că putem să facem din această operaţiune una profitabilă", a declarat Etienne Uzac, cofondator şi chief executive officer al IBT Media. "Modelele financiare pe care le are Newsweek sunt diferite de ceea ce face IBT. Punând la un loc toate aceste lucruri, considerăm că există o mulţime de oportunităţi de creştere", a mai spus Etienne Uzac.
Acesta a precizat că Newsweek nu va reveni la formula tipărită şi se va dezvolta doar în online.
"Suntem o companie care are doar operaţiuni digitale şi acesta este punctul nostru forte. În viitor ar putea să existe oportunităţi pentru print, însă acest lucru nu este valabil în prezent", a spus Uzac.
Tina Brown, redactorul-şef al Newsweek/Daily Beast Co., va rămane la The Daily Beast, a mai spus Etienne Uzac. Totodată, angajaţii Newsweek vor trece printr-un proces de evaluare pentru a se stabili dacă se potrivesc cu planurile pe care IBT le are pentru Newsweek, în noua formulă.
Compania IBT Media are sediul în New York şi deţine site-ul de informaţii The International Bu