Rovinărenii au „încins” linia telefonică a primăriei de când a fost dat în folosinţă „telefonul cetăţeanului”. Sute de localnici din acest oraş minier au luat cu asalt administraţia publică locală, cei mai mulţi oameni sesizând aspecte minore, însă importante pentru comunitate. Cele mai multe sunt referitoare la diverse defecţiuni apărute la iluminatul stradal.
„Problemele rovinărenilor, rezolvate în timp util”
De la începutul lunii iulie, de când este funcţional, „telefonul cetăţeanului” a sunat zilnic. Ideea cu acest număr, pus la dispoziţia localnicilor, a fost a edilului Dorin Filip.
„Într-o dimineaţă, un cetăţean a fost nevoit să îşi ia liber de la serviciu pentru a putea să vină în audienţă la domnul primar. Atunci, ne-am hotărât să facem un gest pentru oamenii noştri, să nu îi mai punem pe drumuri, dar să putem ţine legătura cu aceştia. Aşa a luat fiinţă acest telefon care s-a dovedit a fi extrem de folositor. În ultima lună am avut sute de apeluri, iar asta ne bucură, pentru că oamenii au înţeles că este nevoie să ne transmită o problemă, iar primăria o rezolvă cât se poate de repede”, a declarat Constantin Podaru, administrator public Primăria Rovinari. Nu au existat apeluri false
Conform celor declarate de reprezentanţii administraţiei publice locale din oraşul Rovinari, cetăţenii au înţeles importanţa acestui număr de telefon şi nu au făcut sesizări false. „Este extrem de important că oamenii noştri au realizat că este o treabă serioasă, în beneficiul lor şi nu au luat totul în glumă. Până acum nu am avut nici măcar un apel fals, cineva pus pe şotii să ne sesizeze fapte nereale, aşa că deducem că cetăţenii acestui oraş sunt oameni serioşi, cu simţul responsabilităţii”, a mai spus Podaru.
Cele mai multe aspecte sesizate au fost legate de iluminatul public, reamenajarea spaţiilor de joacă pentru copii sau tulburarea liniştii pub