Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), întrunit la sfârşitul săptămânii trecute, nu a luat nicio nouă decizie privind privatizarea CFR Marfă, a informat Administraţia Prezidenţială.
În lipsa premierului Victor Ponta, aflat în cooncediu, preşedintele Traian Băsescu a convocat CSAT, aşa cum solicitase guvernul. Premierul a fost reprezentat de vicepremierul Gabriel Oprea, iar potrivit unui comunicat al Preşedinţiei discuţiile din cadrul CSAT privind privatizarea CFR Marfă au fost „constructive“.
„Membrii CSAT au avut o discuţie constructivă legată de acest proces de privatizare având ca obiect continuarea procedurilor legale privind finalizarea procesului de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă «C.F.R. Marfă» - S.A. Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a avizat strategia de privatizare a CFR Marfă prin Hotărârea CSAT nr. 23/5.02.2013. Nu s-a emis o altă decizie CSAT“, se afirmă în comunicatul menţionat.
Însă chiar această hotărâre a CSAT din februarie este mărul discordiei între guvern şi preşedinţie, guvernul susţinând că este nevoie de încă o decizie a consiliului care să avizeze privatizarea – pentru care câştigătoare a fost declarată Societatea Comercială Grup Feroviar Român SA, controlată de Gruia Stoica – în vreme ce preşedintele şi consilierii săi susţin că procesul de după decizia din februarie este treaba guvernului şi a Ministerului Transporturilor. La şedinţa CSAT nu a fost invitat însă niciun reprezentant al Ministerului Transporturilor.
GFR, parte a grupului Grampet, a fost declarat la 20 iunie câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 mil. euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.
Guvernul a aprobat contractul cu GFR, în 24 iulie, urmând ca întreg procesul s