Ministerul Muncii a publicat în Monitorul Oficial un ordin (1.681/2013) prin care aprobă noile tarife plătite pentru documentele şi informaţiile solicitate de la Inspecţia Muncii.
“Prestările de servicii prevăzute în prezentul normativ se efectuează numai după confirmarea achitării tarifului”, scrie în document, publicat luni în Monitorul Oficial nr. 491.
Potrivit normativului, pentru eliberarea de certificate, adeverinţe sau duplicate de adeverinţe din arhivele inspectoratelor teritoriale de muncă, tariful este de 50 de lei pentru fiecare document în parte. În normativul anterior, tariful pentru acest serviciu era de 40 de lei/document.
Eliberarea de certificate cu informaţii extrase din baza de date a Inspecţiei Muncii cu registrele salariaţilor transmise de angajatori costă 15 lei de persoană, comparativ cu 10 lei în normativul anterior.
Pentru date din registrul general de evidenţă a salariaţilor, furnizate pe hârtie pentru refacerea conţinutului lor la angajator, companiile plătesc: 10 lei/pagină pentru datele angajatorului, 10 lei/pagină pentru lista tuturor salariaţilor şi 10 lei/salariat sau fost salariat pentru detalii legate de salariat. Anterior, tariful era de 50 lei/registru de cel mult 1 MB, în format electronic, plus 10 lei pentru fiecare MB suplimentar.
Tarifele nu se aplică pentru instituţiile din subordinea Ministerului Muncii, instanţele de judecată, organele de cercetare penală, organele de urmărire penală, organele fiscale, precum şi oricare instituţii scutite de taxe, tarife şi comisioane. Inspecţia Muncii poate, de asemenea, să încheie protocoale de colaborare cu alte instituţii, în urma cărora să furnizeze aceste servicii gratis.
Noul normativ nu menţionează, însă, o serie de servicii incluse în normativul anterior, cum ar fi participarea inspectorilor muncii la efectuarea determinărilor de noxe, care