La Prefectura Olt s-a derulat astăzi, 5 august, o nouă încercare de dialog între reprezentanţii pensionarilor din judeţ şi reprezentanţii furnizorului de electricitate, primii fiind în continuare nemulţumiţi de răspunsurile primite, motiv pentru care îşi vor consulta membrii dacă să demareze sau nu strângerea de semnături împotriva firmei CEZ.
Modul de facturare, tarifele de deconectare-reconectare, elementele greu de reperat în factură, procedura greoaie de a intra în contact cu reprezentanţii firmei de electricitate în caz de nelămuriri sunt doar o parte dintre aspectele repuse în discuţie astăzi, 5 august, în cadrul şedinţei Comisiei de dialog civic desfăşurată la Prefectura Olt. Pensionarii cer de luni întregi să stea de vorbă cu factori de decizie din firmă, cel mai important aspect vizat fiind modificarea procedurii de facturare.
Astăzi au venit nu mai puţin de şase reprezentanţi ai CEZ, însă şedinţa s-a încheiat tot fără concluzii clare, preşedintele Asociaţiei Organizaţiilor de Pensionari din judeţ, Florea Mitroi, declarând la final că urmează să-şi consulte membrii dacă se va începe o formă de protest împotriva furnizorului de curent electric.
„Pensia mea este atât de mică încât nu-mi permit să creditez CEZ-ul”
Pensionarii au încep lunga listă de nelămuriri şi nemulţumiri cu factura în mână, încercând să descifreze ce plăteşte, până la urmă, consumatorul. Nu sunt de acord cu consumul prezumat, solicitând implementarea sistemului de autocitire, aşa cum fac alţi furnizori de utilităţi, unii chiar de electricitate.
De ce e nevoie de „rezervare abonament”, de ce plătim „certificate verzi”, devreme ce la introducerea în reţea a energiei electrice din surse regenerabile se va plăti sută la sută serviciul furnizat, ce reprezintă „co-generarea” sunt câteva din elementele regăsite în factură care, doar enumerate, n