În primele 5 luni ale acestui an, rata de ocupare a fost de 58,2%, în creştere cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior
JLL: Capitala rămâne în continuare subdezvoltată ca destinaţie turistică, fiind dominată de turismul de afaceri
Veniturile per cameră au înregistrat o creştere de 5%, ajungând la 45 euro
Chiar dacă hotelierii nu mai reuşesc să obţină rezultate similare celor din perioada premergătoare crizei, sectorul hotelier începe să marcheze uşoare reveniri, potrivit unui studiu realizat de Jones Lang LaSalle (JLL). "Pe termen lung, piaţa hotelieră bucureşteană aşteaptă să înregistreze o creştere, având în vedere redresarea mediului economic, precum şi creşterea numărului de vizitatori din categoria turismului de afaceri", au afirmat reprezentanţii companiei de consultanţă.
Rezultatele primelor 5 luni ale anului 2013 arată o rată de ocupare de 58,2%, în creştere cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, în timp ce nivelul veniturilor per cameră a înregistrat o creştere de 5%, ajungând la 45 de euro.
Preţul mediu per cameră rămâne scăzut, la un nivel de 78 de euro, fiind cu 34% sub nivelul înregistrat în 2007.
60% din hotelurile din Capitală sunt de 4 stele
În luna iunie 2013, în Bucureşti erau 77 de unităţi hoteliere însumând 9.500 de camere.
În plus, piaţa hotelieră este în mare parte dominată de segmentul corporate, în consecinţă şi oferta este în mare parte compusă din unităţi hoteliere de 4 stele, 60% din stocul total al unităţilor de cazare fiind clasificate la acest nivel.
"Oraşul Bucureşti rămâne în continuare subdezvoltat ca destinaţie turistică, fiind dominat de turismul de afaceri. O paletă mai diversificată de unităţi hoteliere ar putea transforma oraşul într-o destinaţie turistică de tip city break atât pentru turiştii locali, cât şi internaţionali, iar în final