* cel puţin asta se arată într-un comunicat de presă emis ieri, de Instituţia Prefectului judeţului Brăila * este vorba despre un proiect cu finanţare europeană, care a fost demarat pe data de 5 iulie şi se va implementa în Bucureşti şi în toate municipiile reşedinţă de judeţ
Prefectura Brăila a emis, ieri, un comunicat de presă, prin care anunţă dezvoltarea unui nou serviciu administrativ informatic de către Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Concret, acest sistem ar avea ca scop îmbunătăţirea accesului la informaţii de către cetăţeni şi cei din mediul de afaceri, cărora le este necesară vizualizarea online a datelor referitoare la apostilele eliberate de instituţiile prefectului din România. Potrivit comunicatului, acest lucru s-ar realiza printr-un proiect cu finanţare europeană. "Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia Generală pentru Îndrumarea şi Controlul Instituţiei Prefectului, derulează începând cu data de 5 iulie 2013 proiectul «Sistem interoperabil centralizat pentru evidenţa apostilei eliberate de către instituţiile prefectului pentru actele oficiale administrative», cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Societăţii Informaţionale. Proiectul are o valoare totală de 2.039.818,61 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 1.645.015,01 lei. Proiectul se implementează în municipiul Bucureşti şi în toate municipiile reşedinţă de judeţ, la sediul M.A.I. şi la sediile instituţiilor prefectului, pe o durată de 16 luni", se arată în cadrul documentului.
Proiectul se va realiza prin asigurarea interoperabilităţii sistemelor informatice folosite de către instituţiile prefectului pentru eliberarea apostilei, prin crearea unei baze de date centralizate a M.A.I., actualizată în timp real de către instituţiile prefectului, care să furnizeze online