În dorinţa de a petrece vacanţa perfectă, milioane de turişti încearcă să afle cât mai multe informaţii despre destinaţia aleasă, hotelul unde se vor caza sau despre restaurantele în care vor lua masa. Dar adesea observă că imaginea pe care şi-au format-o consultând un site ca tripadvisor.com este departe de ceea ce le oferă realitatea.
O anchetă jurnalistică publicată de Daily Mail pune într-o lumină destul de proastă cel mai important site destinat turismului, tripadvisor.com.
Jurnaliştii publicaţiei britanice se întreabă retoric dacă poţi avea încredere în ceea ce se postează pe acest site, ţinând cont de nenumăratele „scăpări“ ale managerilor acestei afaceri de milioane de euro, care se presupune că veghează ca turiştii din întreaga lume să nu fie induşi în eroare sau manipulaţi de persoane direct interesate să obţină diverse beneficii.
Cel mai recent incident, care ridică semne de întrebare legate de posibilitatea angajaţilor respectivului site de a controla ceea ce se întâmplă în propria ogradă, se referă la o farsă făcută de un om de afaceri din Anglia tocmai pentru a dovedi că TripAdvisor nu are capacitatea de a se descurca în hăţişul milionelor de postări. Asta în condiţiile în care reprezentanţii companiei asigură că 100 de angajaţi se ocupă exclusiv de investigarea recenziilor suspecte, cu ajutorul unui sistem anti-fraudă bazat pe un algoritm sofisticat care filtrează şi ajută la identificarea persoanelor de rea credinţă.
Afaceristul a prezentat, sub pseudonimul „Oscar Parrot“, un restaurant extraordinar localizat, chipurile, în Brixham, Marea Britanie, unde clienţilor li se pescuia pe loc tipul de peşte care ar fi dorit să le fie preparat.
Restaurantul avea deja recenzii pozitive şi persoanele interesate să viziteze un asemenea local nu au întârziat să apară şi să întrebe dacă pot face o rezervare. Chiar dacă Os