La Finanţele Alba au ajuns preavizele de concediere, în vederea desfiinţării posturilor şi ocupării prin concurs a celor noi. Guvernul a aprobat cele opt sedii regionale din noua structură ANAF, printre care şi Braşovul, ce va coordona activitatea Finanţelor din Alba. La nivel naţional, peste 500 de oameni nu se vor mai regăsi în noile funcţii.
La DGFP Alba, din totalul de 233 de angajați, cât are instituția în prezent, aproximativ 100 vor trece prin desfacerea contractului de muncă și, eventual, relocare la regiune sau în alte instituții. Departamentele suport – salarizare, serviciu resurse umane, contestații, contabilitate – vor fi mutate la direcția regională. O parte dintre angajaţi vor fi relocați în administrație sau în alte sectoare.
Contribuabilii mijlocii vor fi administrați direct la regională. Serviciile de inspecție fiscală vor continua să existe la nivelul județelor și nu vor fi afectate de reorganizare.
Hotărârea de guvern privind îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) generează două centre de coordonare a atribuţiilor Direcţiei de Finanţe Alba, alături de structurile ce vor fi absorbite, respectiv desfiinţate în noul sistem, adică Vama şi Garda Financiară. Astfel, un sediu regional va fi la Braşov, de coordonare a administraţiilor fiscale judeţene din Regiunea Centru, iar al doilea la Sibiu, unde va funcţiona structura regională antifraudă aferentă aceleiaşi zone.
Restructurarea ANAF va fi încheiată până la 1 septembrie, a anunţat, la sfârşitul lunii iulie, premierul Victor Ponta. Sediul regional Centru al ANAF va fi la Braşov. Astfel, activitatea DGFP Alba este arondată acestei zone. “Toate cele opt sedii ale direcţiilor finanţelor publice regionale şi antifraudă au fost aprobate. Principiul a fost acela ca administraţia fiscală regională să fie în cel mai mare oraş, care a